Novella : Alam Magika 2
Monday 21 November 2011 / 19:19 /Follow/Dashboard

Novella : Alam Magika 2
Sewaktu berada di istana…
Melur berasa seperti berada di syurga sewaktu dia melangkah masuk ke dalam Istana Carelide kepunyaan Permaisuri Alexandra.
“Melur, marilah datang ke mari. Saya ada sesuatu yang ingin ditunjukkan kepada awak.”
“Baiklah,” Melur berjalan menghampiri Permaisuri Alexandra.
“Melur,cuba kamu tengok ini!” Permaisuri Alexandra bersuara terkejut apabila dia melihat seorang budak lelaki menangis teresak-esak dan seorang perempuan yang berada dihadapan budak lelaki itu ketawa terbahak-bahak.
Melur yang melihat adiknya di seksa oleh seseorang ingin tahu di mana adiknya berada. Lantas dia bertanya kepada Permaisuri Alexandra. Permaisuri Alexandra pun menjawab,“Awak  jangan risau, bukankah saya mempunyai bebola Kristal. Biar saya lihat dimanakah tempatnya itu."
Selepas melihat melalui bebola kristal itu, Permaisuri Alexandra mendapat tahu tempat itu. Permaisuri Alexandra pun memberitahu Melur.
 “Melur, adika awak berada di Gua Icebern.”
“Dimanakah Gua Icebern itu?” Melur bertanya.
“Gua Icebern itu terletak diantara Taman Alam Maya dan Taman Tiga Alam.” Jawab Permaisuri Alexandra. Lantas Melur pun keluar dari Istana Carelide. Melur telah berjumpa seseorang yang menggelarkan dirinya Sanjie. Melur bertanya kepada lelaki itu .
“Dimanakah Taman Alam Maya dan Taman Tiga alam?”
Lelaki tersebut menjawab,“Taman Alam Maya dan Taman Tiga Alam di sana. Awak mahu cari apa? Mungkin saya boleh tolong.”
“Saya ingin cari adik saya yang berada di Gua Icebern.”jawab Melur.
“Apa! Tempat itu sangat bahaya kerana saya pernah mendengar cerita dari kawan saya bahawa di sana terdapat kuasa jahat.”kata lelaki itu.
“Walau apa pun yang terjadi saya tidak akan berputus asa kerana saya sangat sayang akan adik saya itu.”kata Melur dengan begitu tegas.
***
p/s : Fairytales will continued! Stay Tune!

Labels: ,









● STATISTIC ●

Your ads here/stats here.

● BLOGGER ●

Name : Clara Rina!
Age :10 y/o!
Hobbies : Love to write and daydreaming >.<


● DAILY READS ●
● E-Novel ●

Novella : Alam Magika
1 2 3 4 5


● CREDITS ●

Designer: Little-Miss-Wendy
Basecode: A | B
Others: A | B | C | D